London

Jag kom hem till Sverige i fredags ,men jag och Evelina bodde på hotel i Göteborg för att flyget anlände sent till vårat kalla hemland. Igår så blev det en väldigt seg förmiddag. Tåget tog ca 4 timmar. 
 
Hur var London nu då ?
 

Det var väldigt roligt och en upplevelse som man borde göra!. Jag tycker inte London är så överskattat, man ska bara inte förvänta sig så galet mycket. 
När vi kom till London så hade vi en fullt planerad morgon dag. Vi började med att ta tunnelbanan till Tower hill för att se Tower bridge och det som är runt. Sen se och åka upp i Shard, men det blev aldrig så för det var för dyrt . Efter att ha tappat bort sig lite så började vi följa den stora kanalen (sjön, vattnet ). Där plockade vi upp lite se värdigheter så som London Eye, Big Ben, Parker , Mötesplatsen vid Westminister , Shakespeare Globe och lite till. Vi hade ett så sjukt vackert väder så jackan åkte av lite då och då!
Onsdagen var en lite lugnare dag. Vi åkte upp i London Eye, och sedan gick i Madame tussauds. Vax huset var inte så jätte roligt, det var mycket människor och jag kände mig bara dum när min kompis kände till alla kändisar medans jag kände till ca en tredje del..
''Åh Kate Winslet!!''
''Vem?''
''TITANIC!?!?!?!?''
''Åh.. jahaa...''
 
På onsdags eftermiddagen så kollade vi på Buckingham palace , gick i en fågel park och runt Hydepark och jävlar vad stort det är! ,Vi var på jakt efter Peter pan statyn. När vi kommit tillbaka till vårat område Paddington så la vi oss hemma på hotellet en stund. Sen gick vi ut för att leta upp något gott och mumsa på. Inne på Pride of Paddington så beställde jag en Chocolate fudge cake och Evelina gjorde detsamma. Sedan kom två trevliga amerikanare och satte sig vid oss. Jag och Evelina var oroliga för våran engelska men de flöt på bra!. Vi bara pratade på !
 
Torsdagen så blev det shopping på Oxford! Vi började med PRIMARK. Den affärern är ett måste att besöka . Det är billigt och väldigt mycket fina kläder,skor , väskor m.m
Vi var där inne i 2 timmar.
Sedan letade vi efter Victoria's secret . Där inne så var det magiskt!. Åh jag var verkligen i himlen. Det var som en utställning högst upp inne i affärern . Jag ångrar att jag inte tog kort inomhus. Men jag trodde inte att man fick det. När jag väl förstod att man fick det så hade jag fullt upp med att kolla på saker ;). Jag köpte mig lite fina undiesar .  Efter det så kollade vi även in Topshop, Forever 21, Gap , River Island , Superdrug och lite annat . Vi var väldigt trötta i benen så det blev nästan så att man tvingade sig in i dom flesta affärerna. 
 
På fredagen så kollade vi bara in Notting Hill och sen så tog vi språvagnen till Liverpool station, tåget där ifrån till Stansted, Flyget hem. Sova i göteborg. 
Jag och Evelina har nästan bara gått!. Så vi båda två var så otroligt trötta på kvällarna. Synd att hotell rummet som vi bodde i lät så mycket för det förstörde vår sömn.
Men annars så har denna London resan varit super bra!.
 
När jag kom hem igår så blev jag överröst med kramar. Det var nämligen kalas för mamma och min bror. Han hade sina vänner här ,och mamma hade sina. Senare på kvällen så följde jag med på fest hos Rasmus flickvän. Jag lät inte tröttheten hindra mig . Kom hem runt halv 4 imorse och somnade på ett kick.
Åh vad jag saknat min säng!.
 
I vilket fall som helst. London var galet bra!, jag hade trevligt sällskap , och jag upplevde tillräckligt mycket . Victoria's var underbart , precis som jag förväntat mig. Det var inte dyrt att leva där och jag är bara väldigt nöjd med hela resan. Det tråkigaste var ju att åka till london och hem från london.
 
Här är lite bilder. Dom sista fyra kommer bli liggandes på sidan för jag orkar inte rotera dom. Batteriet i kameran tog slut när vi skulle upp i London eye och in i Vax muséet. Men Evelina har bilder som jag ska lägga upp på facebook när vi träffas nästa gång :)
 
 
 

 
 
 
 
 
 
  



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback